BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 28, 2010

~Irdina Batrisyia dlm kenangan~



Salam semua...cube tgk gmba adik kt ats ni..comelkn???nama dia irdina batrisyia sdap name die secantik rupa parasnya...sbnarnya adik ni anak saudara kwn aku...td tibe2 die chat dgn aku and ckp die tgh sedih..dlm hati knape dgn die ni...yg aku tau ayah die tgh sakit...sakit sama mcm arwah mak aku...sumthng happen kt ayah die ke...die ckp die br kehilangan ank sedara die (adik yg gmbar die kt ats tu) terkejut aku...aku pun tnya mcm mane bleh jd mcm tu...die cerita kt aku...

irdina batrisyia berusia 5 tahun...seorng kanak2 yg comel dan periang....semua org akn tertarik dgn telatah adik ni...dr koleksi gmba2 arwah aku percaya adik ni seorg yg betah di depan kamera..mcm2 pose dan gaya adik ni wat...hehe....tahun lpas adik irdina demam..and demam tu x kebah2...and one day die pengsan..ble bawa pi hospital doktor sahkan adik irdina mengalami sakit barah saraf....berat sungguh penderitaan adik irdina...mak dan ayah adik irdina x menduga anak mereka akn menderita mengalami sakit tersebut...dr susuk tubuh yg berisi adik irdina menjadi sgt2 kurus...penderitaan selama setahun berakhir pada subuh khamis yg lepas apabila adik irdina menghembuskan nafas yg terakhir....sesungguhnya pemergian ini sukar diterima oleh ahli keluarga adik irdina termasuk pak cik arwah yg sgt rapat dgn arwah....

ape yg aku bleh katakan disini adalah semua ini suratan dr Allah yg pasti ada hikmah disebaliknya....kehilangan sesorang yg amat kita sayang bukanlah sesuatu yg mudah utk diterima oleh akal dan hati....hanya doa yg dpt dikirim sbg pengubat kerinduaan hati...

p/s: kepada pairul azmie sekeluarga diharapkan kalian tabah dgn dugaan ini...mungkin ini semua ada hikmah disebaliknya....Al-Fatihah buat adik Irdina Batrisyia

2 comments:

farhana said...

sedihnya....
setiap yg berlaku ada hikmah..
moga keluarga arwah adik Irdina ni terus tabah...
takiah

'S' for something said...

thx fana semoga Allah mencucuhri rahmat kpd adik Irdina dan keluarga tabah dlm menerima ujian Allah ini...

Amin....