BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 28, 2010

~wedding of d year~

Salam semua....

Jam sekarang menunjukkn angka 3.55 am and aku still xleh nk tido...x tau kenapa....dh puas main pusing2 ats katil tp still x leh tido...so aku amik decision buka laptop & surf internet...lpas tu terfikir plak ape kate aku tulis citer pasal kemeriahan majlis perkahwinan Wan Nor Asyikin & Mohd NOr Hisham...(my dearest cousin sister&brother)...alhamdulillah mereka berdua telah selamat diijab kabulkan pda 12 Mac 2010 yg lpas...aku antara org yg plg excited nk tnggu majlis ni..x sabar nk tgk dieorg berdua ni naik pelamin...coz dieorg ni merupakan antare org yg plg rapat dgn aku...bleh katekn klu nk tau pasal aku tnye dieorg 2 org ni haha...

11 Mac 2010
Hari ni aku bertolak blk ke Ipoh dgn cousin aku..kiteorg dh plan nk blk same2...sbb kn x sbr nk blk aku sanggup x pi tuto MA3...Dr Rozita I'm sorry=(...ble smpai kt umah kak ekyn aku tgk khemah dah dipasang and dlm umah pelamin pun dh dihias...wah cantik gle!!!!!and wktu aku smpai dieorg smua sibuk mskkn brg dlm paper bag..smpai2 je keje dh menunggu...huhu...mlm ni gak kami yg sepupu ni sbuk nk pkai inai same dgn bakal pengantin haha...and mlm ni kiteorg sume tido hampir pukul 4 pg...huhu (x sabar tnggu hari esok)

12 Mac 2010
Pagi2 lg loceng dh berbunyi and kami semua kene bgn....huhu rasenya mcm br je tido...xpe2 smangat nk kenduri pnya pasal...lpas je breakfast tugas2 dah diagihkan...ape tugas aku???mmg terbaik tugas aku ni...aku kene rebus 700 biji telur...700 ok..bkn sikit....utk masukkan dlm paper bag utk dibuat bunga pahar & mcm2 lg...aduh aku mmg fail sikit bab rebus telur ni...huhu...xpe usaha tangga kejayaan..haha...ok lpas je solat jumaat kak ekyn yg dh siap disolek bersedia utk ke masjid coz majlis akad nikah akn berlangsung selepas solat jumaat...and kali ni aku jd org kuat kak ekyn coz kene duduk teman die sepanjang majlis tu...nervous katenye...(no hal la sis)....Alhamdulillah dgn skali lafaz kak ekyn sah bergelar isteri kpd abg sham...and cinta yg bersulam hampir 4 tahun telah diikat dgn ikatan yg sah...alhamdulillah...sepatutnya majlis berinai besar akan diadakan pada mlm ini...tp ade sesuatu berlaku...salah seorang pak cik aku diserang sakit dada yg kritikal dan terpaksa di bawa ke hospital...semua org jd cemas...and majlis tersebut terpaksa dibatalkan...alhamdulillah ayah chu x ada ape2....

13 Mac 2010
Hari yg ditunggu semua org telah tiba...hari ni aku ditugaskn utk jaga hadiah yg akn diberikn pd tetamu dan juga meja pengantin...agak berat tugas ni...huhu..tp alhamdulillah semua berjalan lancar...wktu ni lah nk jmpe saudara mara sebelah keluarga abah yg x pernah aku jmpe...ramai gak saudara mara sepupu sepapat keluarga abah ni huhuhu....ok majlis sblah ptg tamat dlm kul 4 and akn ada majlis sblah mlm plak...ok sblah mlm ada majlis mkn2 utk rai sanak saudara yg telah penat lelah wktu siang td..ade sesi karaoke..ape lg sume org tnjuk bakat msg2..majlis potong kek...and smbtn hari jadi sape yg lahir bln mac...and jeng2 ade surprise utk dieorg yg smbt birthday mlm tu...tepung & telur menanti anda...ni semua plan adik aku arip & ajib (2 org yg pnuh dgn idea utk prank org lain uhuhuh) ape lagi uncle mat,chu & abg ley bermandi tepung & telur la..haha yg best pengantin lelaki pn kene skali...haha...kiteorg yg jd tukang tgk ni pun kene skli...abis muka aku kene tepung klu tau x yah make up pn x pe..haha...majlis berakhir dgn sesi buka hadiah....

14 Mac 2010
Hari ni majlis sebelah keluarga abg sham plak...disbbkn rumah pengantin lelaki "SGT LA JAUH" belakang umah k.ekyn je so kiteorg smua decide jln kaki...kecuali pengantin kene naik kete....kesian pengantin (xpe bg peluang haha)...majlis kt umah abg sham pun x kurang meriahnya...kami semua dismbut mesra oleh keluarga abg sham..terima kasih semua!!!!!!k.ekyn kami tnggalkn kt umah abg sham...ye lah dh jd hak milik org...wktu ni part plg touching ble tgk k.ekyn peluk enda (mak k.ekyn) smbil nangis teresak2...lg sedih ble tgk k.ekyn peluk abg ley (abg k.ekyn)smbil membisikn sesuatu & nangis gak..and k.ekyn (bisik kt aku ayong jgn blk lg tau tnggu k.ekyn) aku pun nangis gak...huhu..touching la part ni..huhuhu....

Smpai je umah uncle mat tnye kt ipoh ni ade snugai x???rase nk mndi sungai...ni la org KL blk kg cr sungai coz kl susah nk jmpe sungai...so kiteorg decide pi mndi kt sg itik kt kampar....best gle tempat ni...and aku mmg suke sungai..pantang jmpe sungai terus lompat masuk dlm..best bangat....mlm nye plak ade sesi bbq seisi keluarga..happynya!!!!!!!!!

15 Mac 2010
Sepatutnya pagi2 lg blk aku dh blk kl..tp disbbkn byk sgt org cube halang so aku & k.yani decide blk mlm so ape lg aku terpksa skip klas spanish...sorry sir=( ari ni best coz uncle mat nk blanja kiteorg mkn mee kicap yg plg best kt ipoh...thx a lot uncle mat...love u so much muuuuaaaaakkkssss!!!!!!!!!!lps smua org knyang perut kiteorg pi padang polo ipoh bkn utk main polo tp utk sesi click2 amik gmba...and mcm biasa all of my cousins we are so photogediks haha...and we love 2 pose...bis je amik gmba and mkn pizza hut dlm kul 10pm br kiteorg grak blk KL...huhu...tp I'm so happy 2 be with all d people that can make me happy...I love u all so much...muaakkksss!!!!!!!!!!!!!!!

p/s:mmg happy sgt2...lpas ni dh xde majlis kahwin..ble lg la kite semua nk gather same2 mcm ni....i will miss all of dis moment...haha yg agk best sepupu perempuan aku semua dh kahwin...and d only one yg x kawen lg ku...aku???haha and ade ulut2 yg usik aku lpas ni kite pi kenduri fizah la plak..haha...

0 comments: