BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 7, 2010

~Pulau Tioman~

Salam everyone…wktu tulis blog ni aku br bgn dr tido..haha penat giler coz aku smpai KL dr Tioman kul 2 pagi..Tioman???ok post kali ni aku nk citer pengalaman aku bercuti selama 3 hari 2 malam di Pulau Tioman..terus terang aku ckp ni 1st time aku pi tioman blum pernah smpai…so mcm biasa la bnda yg kite wat 1st time ni excited die lain mcm sikit…3 hari sblm nk pi aku dah kemas baju msk dlm beg excited pnya pasal..ok percutian kali ni aku rancang bersama housemate2 aku termasuk adopted housemate at first kiteorg plan nk pi salah satu pulau yg terdapat di utara Malaysia tp bile fikir2 blk mcm dah biasa org pi and aku sndiri pernah pi kt tmpt tu and kiteorg tukar plan nk pi negara jiran sblah m’sia tp kbnaran dr parents msng2 x diluluskan so terpaksa tukar lg plan…and last kiteorg decide pegi pulau tioman ats cadangan abg aina merangkap ketua rombongan kali ni ni..ok jom aku citerkn pengalaman aku kt Pulau Tioman yg bg aku salah satu pulau yg ptt ada dlm rancangan percutian korang..

Khamis 4 Mac 2010

Kami semua ptt bertolak ke Kuala Pilah pd tarikh ni after semua org abis klas dlm kul 6pm and nasib kami baik ble lecturer kami bnarkn kami amik test mid sem awal sehari dr bdk2 yg lain..haha mmg aku syg Dr Rozita lebih la muuuaahhh!!!!!!!lpas maghrib kiteorg grak ke Kuala Pilah..kiteorg akn berkumpul di umah aina coz family aina pun akn join gak holiday kali ni…kami smpai umah aina dlm kul 10 and lpas mkn sume org kene tido awal coz esk kiteorg kene bertolak ke mersing plak…dlm hati sume org x sbr nk pi tioman smpai ada yg x leh tido..haha

Jumaat 5 Mac 2010

After breakfast dlm kul 8 kami semua bersiap utk bertolak ke Mersing coz kami akn naik feri ke tioman dr Mersing…perjalanan dr Kuala Pilah ke Mersing ambil masa hampir 3 jam…nasib kami baik bile kami smpai di jeti feri dah ada tnggal nk gerak je nasib feri x tnggalkn kiteorg klu x mmg nangis la..haha..ok dr Mersing kami naik feri ke kampong genting pulau tioman and perjalanan menggunakan feri ambil masa hampir 2 jam…huhu..aku mmg mabuk laut and aku dah prepare asam and minyak cap kapak dlm beg…stiap masa aku sumbat asam dlm mulut takut muntah biar la org nk ck apa aku x kisah haha..and akhirnya kami smpai gak di kampong genting..di sini kami bermalam di Sun Beach Resort kami disambut oleh En Syam merangkap org yg bertanggungjawab utk uruskan percutian kiteorg disini..lpas check in kami ke villa family aina utk mkn..mkn tepi laut mmg best…tanpa buang masa lpas mkn kiteorg pi jln2 pusing sekitar kampong genting tgk apa2 yg menarik kt sini…lpas tu kami pegi pilih life jacket and goggles yg akn dipakai wktu snorkeling nnti..abg aina a.k.a angah ajar kami serba sdikit cara mcm mana nk snorkeling sbbkn ni 1st time kami nk wat bnda ni rasa mcm susah sikit tp x pe kami enjoy haha…lpas solat dlm kul 8 kami sume pegi ke villa utk sesi BBQ bak kata angah budak2 ni dtg villa ni utk mkn je nk tido dieorg blk bilik dieorg mmg btul pun villa ni ibarat markas makanan kami haha…after sesi BBQ kami jln2 tepi pantai smbil layan perasaan jiwang msng2 haha…sbb kn siang tadi perjalanan agak pnjang so kiteorg msk tido awal and pagi esk kiteorg kene bgn awal ada bnyak bnda nk kene wat…haha

Sabtu 6 Mac 2010

Lpas je solat subuh kami sume siap2 nk pegi breakfast and after breakfast dlm kul 9 kami sume naik bot utk ke pulau tempat kami akn snorkeling agak jauh gak jarak dr kampong genting ke pulau ni ambil masa hampir 30 minit…dlm perjalanan aku rasa pening lalat aduh ni msti kes mabuk ni aku dah la terlupa bawa asam mati la aku mcm ni aku x bnyak ckp wktu ni…ble smpai kt pulau tu instructor suruh kami trun dr bot and apa lagi dgn bantuan life jacket & goggles kami dpt lihat keindahan ciptaan allah di dalam laut…Subhanaallah cantik sangat…dgn ikan2 yg cantik2…tp malangnya wktu ni aku rasa mual ni sume akibat aku rasa mabuk…wktu kwn2 yg lain tgh sibuk snorkeling aku naik ats bot coz aku dah x tahan..naik je ats bot aku telah berjaya meluahkan sume isi perut aku huhu sume org terkejut tgk aku..aku dah x kisah wt muka x bersalah lpas tu br aku rasa lega…lpas abis snorkeling kiteorg dibawa ke taman laut…disini kiteorg berpeluang bg ikan makan..best giler kt sini…bg mkn ikan dlm laut ok…bkn campak2 mcm tu je…kite akn dpt rasa ikan disekeliling kita and die akn gigit roti yg kite bg best giler…terjerit2 aku bile ikan tu gigit jari aku..haha…1 jam kiteorg kt sini lpas ni kiteorg dibawa ke tempat shopping free tax utk shopping..tp kiteorg dah plan x nk shopping kt sini kiteorgakn shopping kt Mersing nnti…so kt sini kiteorg juz jln2 and ambil gmbr…apa lg pose!!!!!!!!!!!ble smpai resort sumeorg penat and kiteorg tertido and bile dah hmpir maghrib br kiteorg terjaga huhu…mlm ni kiteorg ada special task dr mak aina mak cik norma…kiteorg ditugaskn utk masak..masak???klu x masak kiteorg x bleh pi karaoke mlm tu…huhu..apa lg kami berenam pi la dapur utk masak ats bantuan aina…sumeorg semangat masak coz masing2 x sbar nk pi karaoke..haha selesai je masak and mkn kietorg sume cpt2 siap nk pi karaoke kt kdai ang ROCK yg kiteorg dah survey harga die…3 lagu RM5 and 9 lagu percuma 1 lagu..apa lg wktu ni sume org nyanyi..aku pun nyanyi skali even suara x berapa nk sdap..aku x kisah belasah je…wktu ni family aina pun join skali…mmg happening…yg klakar klu abg kdai tu x suruh blk mmg smpai subuh kiteorg kt situ…pukul 1am br kiteorg blk dr kdai karaoke tu haha…abis je nyanyi kiteorg x terus blk bilik…kiteorg lepak2 dulu smbng2 dulu hampir kul 3am br kiteorg msuk bilik…good nite…

Ahad 6 Mac 2010

Last day kt sini..hari ni x de specific activity..bnyak kpd activity bebas so after breakfast kiteorg sume decide nk pi mandi laut wat kali terakhir before kiteog say goodbye to tioman…after mandi laut kitorg siap2 and apa lg aktiviti ambil gmbr pun bermula…kiteorg pi lepak kt kdai ais kacang smntara tnggu feri dtg…sedih la plak nk tnggalkn tioman ni…rasa mcm nk extend kn lg holiday ni tp nk wat mcm mana x bleh huhu…feri kami pun smpai and time to say good bye to tioman sempat kami ambil gmbr dgn syam a.k.a Reza (klu korang tgk citer Na O Mei msti korang knal sapa reza ni) haha gmbr ni special utk afzan…aku tertido dlm feri sdar2 je dah smpai mersing…ok skrg time utk shopping…ni kene bli souvenir di sbbkn kene budget so x leh la nk shopping lbih2…abis je shopping kiteorg pegi mkn sblm bertolak blk ke Kuala Pilah…kami smpai di umah aina hampir kul 11pm..di sbbkn masing2 ada kelas esk nya and nur &afzan kene keje so kiteorg decide mlm tu gak kene blk KL…alhamdulillah kami selamat smpai kt umah dgn selamat….sume org pnat smpai umah je tnpa byk ckp aku terus tido….ZZZZzzzzzzZZZZZ

Holiday kali ni mmg best…thanks girls korang mmg best (Aina,Seri,Yan,Nur,Afzan&Syakila).Thx a lot gak kt family Aina utk holiday ni..lpas ni jgn lupe ajak sy lg even sy mabuk laut hehe…salah satu kenangan yg akn aku smpan dlm ingatan aku…insyaallah akn ada holiday yg lain plak lpas ni…ahhakszz tgh tungu gmbr cik seri kite upload dlm FB…so sape2 yg nk tgk our pics tnggu yer dlm proses…pendapat aku klu korang nk pi bercuti ke Pulau Tioman jgn lupa pilih Sun Beach Resort service die mmg tip top terbaik..harga die pun mmg reasonable..jarak antara chalet dgn pantai hanya 20 tapak kaki..dkat giler..tmpt yg sesuai utk release tension…so jgn lupe pilih resort ni yer…hahaa

Byeeee

0 comments: