BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, April 23, 2010

~UM dlm kenangan part 1~

Salam semua….

Tnggal berapa hari je aku akn menamatkan status…..status????hehe status sbg seorg pelajar..lnsyaallah akn menatkan status sbg seorg Pelajah Ijazah Sarjana Muda Perakaunan…Insyaallah perancangan utk menyambung pelajaran ke perngkt yg lbih tinggi itu ada dlm kotak fikiran aku cuma aku perlu memikirkan beberapa prkara sblm keputusan muktamad itu ada…

So aku ingt nk coretkan sesuatu dlm blog ini supaya at least nnti klu 5 thn, 10 thn atau 20 thn lg klu nk ingat blk kenangan bergelar pelajr di Universiti Malaya bleh baca dlm blog ni..at least klu aku sudah x ada ini keluarga aku kwn2 aku still dpt baca semua kenangan aku di bumi UM ini…

Ok utk entry kali ni aku nk bercerita pngalamn aku spnjng 3 thn di Kolej Kediaman Keempat UM…errmmm knape aku start dgn citer KK4 dulu???coz ni adalah tmpt petama aku dtg bile aku jejakkn kaki di UM…

Aku still ingat mcm mane penatnya sepanjng minggu haluan siswa di UM…dgn x cukup tido…dgn kene denda…kene cangkung separuh…kene wat cheers kat DTC fight dgn kolej2 kediaman yg lain…haha ramai senior aku ckp “korang x kn rasa mcm ni lagi”…errmmm btul gk even 1 minggu yg pnuh dgn plbagai warna warni tp bg aku minggu ni best sbnarnya and kita x kn dpt lg knangan ni after ni even klu kite smbng blaja x kn ada lg pngalamn spnjn MINGGU HALUANSISWA….

Bergelar junior thn pertama di kk4 x byk bnda yg aku lakukan…errmm plg aku ingt ade lah join 1 or 2 projek tu pun sbg ajk biasa2 je..huhu tp plg aku ingt aku wakil KK4 dlm acara tarik tali utk Sukan Mahasiswa UM (SUKMUM) and wktu tu KK4 dpt msk final haha bangga gile!!!!!!!!tp kami kalah dpt tmpat no2 tp aku still bangga pencapaian terbaik aku stakat ni dlm acara sukan haha

Bile dh jd 2nd year student…aku dpt 2 org roommate yg plg best…my dearest Fikah & mazuin…sgt best dpt dieorg sbg roommate..mcm2 bnda yg kiteorg wat sama2…suka duka kongsi sama2 haha ble ingt2 blk bleh nangis aku…blik kiteorg sgt happening siap pnah kene sound coz kiteorg bising tgh2 mlm buta haha…start tahun ni aku mula aktif kat KK4…and aku mula aktif dlm JKP Kesenian & Kreatif…aku dilantik oleh abg shukor sbg setiausaha atas recommendation oleh Mazuin…haha…disini aku mula mengenali my dearest abg shukor,amirul,syidah,aswad,nyzam…and ramai lg senior2 4th dan gak junior yg lain…wktu ni aku sgt eager dgn JKP Seni…kiteorg wat mcm2 aktiviti antaranya Glitz & Glamour..kiteorg berjaya invite Ally Iskandar sbg speaker…ingt lg kenangan dpt talk face 2 face dgn Ally kat Sri Pentas utk invite die sbg speaker kiteorg…haha sgt best!!!!!!!!!!!and wktu ni gak aku join projek Pesta Pantun Bestari (pertandingan pantun antara universiti d M’sia) 1st time projek ni diadakan…wktu ni aku dpt lihat mcm mana Aswad (pengarah projek) dan ajk2 yg lain termasuk aku bertungkus lumus utk menjayakan projek ni…Alhamdulillah projek ni sudah jadi projek tahunan utk KK4 and kali ke 3 diadakan tahun ni..and harap akn kekal sampai bila2…

Ok skrang citer pasal 3rd year…errrmmmm…tahun ni aku pegang jawatan sbg Pengerusi JKP Kesenian & Kreatif…pegang jwtn sbg seorng sbg pemimpin…jawatan yg tinggi and u have price to pay for it!!!!!!byk perkara yg berlaku spnjgn tahun ni…suka…..dukaaaaaaaaa….haha…tp alhamdulillah aku berjaya melaluinya….ats sokongan senior2, kwn2, and my lovely ajk JKP Kesenian & Kreatif…it’s x easy to be a leader???serious klu nk jd pemimpin hanya utk nama aku cadngkn lupakan saja niat “baik” tu…tp aku sgt bersyukur coz aku dpt ajk yg sgt supportive….yg stick dgn aku x kira susah atau senang…I love u all so much!!!!!!!!!thx to my dearest syahmi,vincent,canny,asmah,nani,faizal,qori,afiq,kevin,levia and ramai lagi…terus terang without u all (AJK JKP Kesenian & Kreatif sesi 2007/2008 KK4) aku tahu aku x kan mampu utk handle JKP ni…I know all of u know who u are..sorry I cant mention all of ur name…from bottom of my heart I really want to say thank you so muchhh!!!!!!!

Aku wat kptsn utk tnggalkan 4th….keputusan yg aku wat disbbkn alasan yg kukuh…w/pun jauh di sudut hati aku syg kn kolej ni…harapn aku utk kolej ni smoga generasi akn dtg yg bakal memimpin or sdang memimpin kolej ni akn lbih effective & efficient….

Aku juga nk ucapkan thx a lot utk abg faiz, abg acap, abg nuri, kak shark, apiz s’pore, farida asro, saii….and ramai lg especially student 4th batch 06/07….thx 2 all of u…hope 2 c u all in future=)

Sbnarnya ada byk lg knangan aku di 4th tp aku rasa ada perkara yg kdg2 aku perlu smpn sndiri…and kenangan tu akn ku bawa sehingga hujung pernafasan ku…….

p/s:will have 2nd entry….kenangan di Fakulti Perniagaan dan Perakaunan….

1 comments:

Anonymous said...

huuu..YES !!

nama aku ada 2 kali dlm entri ni..