BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 29, 2010

~UM dlm kenangan part 2~

Salam...

Mcm yg aku dah janji kat entry yg sblm ni aku nk tulis pasal pengalaman aku selama 4 thn = 8 semester di Fakulti Perniagaan & Perakaunan di UM plak...klu sblm ni aku citer pasal pngalaman di KK4 kali ni aku nk citer pasal pngalaman kt fakulti plak...huhu..mcm mane nk start yer???ok jom ikuti citer aku hope korang x bosan haha..


Aku admit wktu 1st year I can say that i'm totally lost...lost???mcm mane x lost aku agak terkejut dgn cr pembelajaran di sini...bg aku jauh berbeza dgn cara pembelajaran di matrik...and medium communication plak English..aku admit wktu ni English aku still tunggang tebalik huhu..disbbkn perkara2 ni result aku jatuh gle wktu 1st year...huhu...nk kata memain pun ye jugak...tp aku amik ni sbg pengalaman..."EXPERIENCE IS A GOOD TEACHER"...wktu ni gak la aku mula mengenali kwn2 sprt my dearest Ameer Kaur (bnyk bnda yg kiteorg kongsi sama),Tini, Sumi,Fizah,Mina,Haizul,Hizami & rmai lg...

Bile dah msk 2nd year & 3rd year aku mula memahami rentak pembelajaran disini...aku mula faham apa yg aku belajar selama ni...wktu ni gak aku dpt pengalaman berharga ble aku dapt assignment yg perlu aku mix..bkn saja dgn bangsa melayu aku saja tp dgn bangsa2 lain sprt India & Cina...aku seronok ble dpt group dgn mereka...aku dpt luaskan network aku and pergaulan aku...alhamdulillah sepanjng group dgn mereka aku, aku x face bnyk mslh..antara kwn2 yg slalu jd group member aku adalah Karthigeyen,Amoi a.k.a Chong Li Ling, Lim,Pei Shia, Siew Ping, Jane, Sok Hoon...slain tu gak Hizami Hadri antare kwn rapat aku di fak..ingt lg stiap kali nk exam kiteorg slalu wat study group..spot ape soalan nk kuar..and wktu exam gak aku ade seorg kwn yg aku pnggil cikgu..die adelah Ija..kt sini aku btul2 nk ckp thx a lot kat Ija & Amoi yg byk ajar aku esp utk paper Corporate Accounting & Internal Audit...i really appreciate it..

Fakulti ni bnyak ajar aku cara utk ade self confident...di sni aku belajar cr berkomunikasi dgn baik..disini juga aku berpeluang utk interview syarikat2 besar & mereka yg mempunyai jawatan besar & mempunyai title sprt Datuk etc...selain itu, disni gak aku berpeluang bertentang mata, mendengar ucapan & ambil gmbr dgn my idol Dato' Sri Anthony Francis Fernandes...byk pengalaman berharga aku perolehi disini...walaupun bkn senang utk aku tempuhi alam sbg seorang pelajar di sini namun aku bersyukur...sekurang2nya penat lelah aku disini dibayar...Alhamdulillah...

Disni aku ingin ucapkan jutaan terima kasih kpd kwn2 yg selalu ade dgn aku spnjgn aku bergelar pelajar di sini....antaranya adalah Ameer Kaur, Sairul Sarihah, Siti Suhaida, Serifathiyah, Nor Ainna,Noor Syuhadah, Syakila, Nor Syazianty, Hizami, Haizul and ramai lg...thx a lot girls and boys & termasuk my juniors...hope u guys sume success dlm career & life msg2 after dis...love u all so much muuuaaakkkkssss!!!!!!!!

0 comments: